Denní činnosti

Zde bychom Vám rádi přiblížili, jak vypadá zhruba školní den.

Organizace dne ve třídách

6:15 - v tuto dobu se otevírá mateřská škola, děti se scházejí v 1.třídě, kde se mohou v klidu nasnídat, dospat a nebo si vybrat činnost, hru, hračku, dětem je nabídnuto ovoce nebo zelenina v míse.

7:50 - děti se rozchází do svých tříd, kde si vybírají podle zájmu hru, řízenou nebo spontánní činnost.

8:55 - podává se svačina, čerstvé ovoce nebo zelenina, děti jdou svačit podle toho, jak dokončí činnost nebo hru.

9:25 - děti pokračují ve hře nebo se účastní skupinových činností dle tématických plánů. Jedenkrát týdně mohou procvičovat svoje dovednosti na hipoterapii, jedenkrát za 14 dní mohou navštívit přírodovědný kroužek a to v průběhu celého roku, jedenkrát za tři týdny chodí na canisterapii.

10:00 - jdeme se oblékat na pobyt venku. Od března do října chodíme ven dříve podle počasí a provádíme část činností venku.

12:10 - obědváme, děti si polévku nalévají samy (dle uvážení učitelky) a o velikosti porce se domluví s paní učitelkou, mají možnost si kdykoli přidat.

12:35 - po obědě jdou děti odpočívat. Do pyžamka se převlékají všechny děti, které jdou odpočívat na lehárnu. Děti které nechodí na lehárnu si jen na chvíli odpočinou u pohádky na matračkách ve druhé třídě (nemusí se převlékat, sundají si jen hrací kalhoty a ponožky, vezmou si svůj polštářek,deku na přikrytí a prostěradlo)

13:30 - děti, které neusnuly, mají přichystaný odpolední program (pracovní listy, individuální činnosti atd.). Jedenkrát týdně probíhá náprava řeči (po celý rok), jedenkrát týdně mohou děti chodit do angličtiny nebo od listopadu do února mohou chodit do solné jeskyně. Často chodíme i na zahradu. Děti, které neusnuly, vstávají a věnují se klidným činnostem na lehárně, aby nerušily spící kamarády (kreslí si, prohlížejí knížky, záleží na jejich rozhodnutí – mohou jít i za paní učitelkou dolů a připojit se k odpolednímu programu).

14:30 - děti postupně vstávají, svačíme, hrajeme si nebo jdeme ven.

16:30 - do této doby děti odchází domů, školka se uzavírá.

krokodyl

Další informace

Časy se dodržují přibližně, protože vycházíme z tempa dětí.

Při přechodech na zahradu a ze zahrady odchází děti do šatny postupně. Jedna paní učitelka (většinou ta, která přijde na odpolední službu) je už čeká na zahradě, další (většinou paní učitelka z první třídy) pomáhá dětem v šatně. Další paní učitelka (která měla ranní službu ve druhé třídě) zůstává s dětmi ve třídě, respektujeme tempo dětí - někteří ještě dodělávají činnosti, uklízí hračky apod. (dohlíží i na děti, které zůstaly v první třídě) a potom společně odchází na zahradu.

Při oblékání a svlékání pomáhá v šatně i paní školnice.

<<  Červenec 2017  >>
 Po  Út  St  Čt  Pá  So  Ne 
       1  2
  3  4  5  6  7  8  9
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31