Denní činnosti
Zde bychom Vám rádi přiblížili, jak vypadá zhruba školní den.
Organizace dne ve třídách
6:15 - v tuto dobu se otevírá mateřská škola, děti se scházejí v 1.třídě, kde se mohou v klidu nasnídat, dospat a nebo si vybrat činnost, hru, hračku, dětem je nabídnuto ovoce nebo zelenina v míse.
7:50 - děti se rozchází do svých tříd, kde si vybírají podle zájmu hru, řízenou nebo spontánní činnost.
8:55 - podává se svačina, čerstvé ovoce nebo zelenina, děti jdou svačit podle toho, jak dokončí činnost nebo hru.
9:25 - děti pokračují ve hře nebo se účastní skupinových činností dle tématických plánů. Jedenkrát za 14 dní mohou navštívit přírodovědný kroužek a to v průběhu celého roku.
10:00 - jdeme se oblékat na pobyt venku. Od března do října chodíme ven dříve podle počasí a provádíme část činností venku.
12:10 - obědváme, děti si polévku nalévají samy (dle uvážení učitelky) a o velikosti porce se domluví s paní učitelkou, mají možnost si kdykoli přidat.
12:35 - po obědě jdou děti odpočívat. Do pyžamka se převlékají všechny děti.
13:30 - jedenkrát týdně probíhá náprava řeči (po celý rok). Děti, které neusnuly, vstávají a věnují se klidným činnostem na lehárně, aby nerušily spící kamarády (kreslí si, prohlížejí knížky, záleží na jejich rozhodnutí
14:30 - děti postupně vstávají, svačíme, hrajeme si
16:30 - do této doby děti odchází domů, školka se uzavírá.
Další informace
Časy se dodržují přibližně, protože vycházíme z tempa dětí.
Při přechodech na zahradu a ze zahrady odchází děti do šatny postupně. Jedna paní učitelka (většinou ta, která přijde na odpolední službu) je už čeká na zahradě, další (většinou paní učitelka z první třídy) pomáhá dětem v šatně. Další paní učitelka (která měla ranní službu ve druhé třídě) zůstává s dětmi ve třídě, respektujeme tempo dětí - někteří ještě dodělávají činnosti, uklízí hračky apod. (dohlíží i na děti, které zůstaly v první třídě) a potom společně odchází na zahradu.
Při oblékání a svlékání pomáhá v šatně i paní školnice.